Wednesday, August 10, 2011

Underground

Aflati intr-un periplu pe la forturile parasite, din jurul Bucurestiului, am facut si cateva fotografii, la cativa metrii buni sub pamant.


    Aceasta este harta Forturilor si Bateriilor din jurul Bucurestiului. Cladiri vechi de sute de ani, transformate in unitati militare, poligoane de tragere sau depozite de armament care mai pastreaza misterul anilor de dinainte de Primul Razboi Mondial, pot fi vizitate in imprejurimile capitalei. Multi dintre noi nu stim ca Bucurestiul este incercuit de o centura de forturi si baterii care aveau ca scop apararea orasului de eventualele atacuri.

     Sistemul de fortificatie din jurul Bucurestiului este unul dintre cele mai bine puse la punct din Europa. Forturile si bateriile au fost construite in perioada 1882- 1894 la comanda regelui Carol I cu scopul de a proteja Bucurestiul in cazul unor atacuri. De asemenea, aceste forturi puteau sa adaposteasca peste 30.000 de soldati.
     Sistemul cuprindea 36 de forturi si baterii, dintre care azi au mai ramas 30, dispuse din doi in doi kilometri. Acestea erau unite intre ele printr-o cale ferata si o sosea, actuala sosea de Centura a Bucurestiului. Fortificatiile erau prevazute cu 240 de piese de artilerie.
     Proiectul arhitectonic al forturilor a fost realizat de generalul belgian Henri Brialmont, unul dintre cei mai apreciati ingineri militari ai acelei epoci. Acesta a mai proiectat si fortificatiile de la Namur si Anvers. Pentru acest proiect, regele Carol a platit sume fabuloase chiar si pentru acele vremuri: echivalentul in aur a peste 620 de milioane de euro.
     In timpul Primului Razboi Mondial, ministrul Ion I.C. Bratianu a hotarat printr-un decret secret dezarmarea fortificatiilor. Presa vremii sustinea ca aceasta decizie a fost luata pentru ca trupele germane intrasera in posesia planurilor de constructie ale forturilor.
Text : acasa.ro



29 comments:

  1. WOW, mi-ar place si mie sa merg pe acolo, cred ca a fost superba excursia voastra.

    ReplyDelete
  2. Ar merge de minune sa faci un film artistic prin locurile acelea. Cred ca sunt zone cautate de regizori.

    ReplyDelete
  3. Cred că ai văzut ceva cât de cât interesant, Cristi are dreptate, un filmuleţ ar fi fascinant.

    ReplyDelete
  4. hmmm....acea alta lume dincolo de lume...

    ReplyDelete
  5. Fotografiile de acolo o sa le pun pe facebook, azi sau maine. Nu se chinuie nici un regizor sa care aparatura acolo. Accesul in unele dintre ele, este atat de greu, incat abia am incaput. am avut dupa noi lampi cu halogen, lanterne, etc.
    Ma gandesc cum ar fi, daca s-ar face un astfel de lant turistic, sa duci turistii sa vada toate aceste fortificatii, dupa ce le-ai curatat si aranjat in prealabil.
    Cine este dornic sa mearga sa vada asa ceva, sa ma anunte si la urmatoarea noastra iesire, va contactez.

    ReplyDelete
  6. @ Max peter : am vazut ce 85% sau poate si mai mult nu au vazut, nici macar nu le stie locatia. ele nu sunt la vedere, trebuie sa le cauti prin paduri.

    ReplyDelete
  7. pe mine sa ma anunti !!! fac cinste cu un cico :)

    ReplyDelete
  8. @ andi : Andi fotograful cumva?

    ReplyDelete
  9. servus, in ce masura se pot vizita acum?
    sunt inchise pentru public sau se pot vizita?

    ReplyDelete
  10. @ smalldot : oficial sunt inchise publicului, dar se pot vizita, unele sunt la marginea soselei de centura. Unele, insa sunt inchise pentru ca sunt unitati militare sau poligon de tragere si e riscant. Noi am fost ieri la unu si am mers prin padure 30 de minute sa il gasim, apoi sa intram. Acolo nu aveam voie sa intram, erau si paznici mai la cateva sute de metrii, dar am riscat.

    ReplyDelete
  11. Cel putin una din poze mi s-ar parea potrivita pentru o carte de tip "Misterele Parisului" !

    La inceput, cand am vazut titlul, inainte sa vad pozele, am facut asocierea cu cartea-documentar a lui Haruki Murakami, cu acelasi titlu, care descrie atacurile cu sarin din metroul din Tokyo. Este o carte foarte bine scrisa, (wikipedia o numeste carte de "literatura jurnalistica"), si foarte interesanta.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Underground_(Haruki_Murakami_book)

    Uite si un scurt documentar despre acel atac terorist comis de membrii un cult religios, Aum Shinrikyo, care exista si in prezent, numarand aprox. 1,500 de membri:

    http://www.youtube.com/watch?v=4XOayogDAzw&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=FY2u61j3-Sg&feature=related

    http://en.wikipedia.org/wiki/Aum_Shinrikyo

    ReplyDelete
  12. Cand eram copil eram fascinat de asa ceva. deseori mergeam langa Chiajna sa privim adaposturile. parca vedeam serialul:''Ciresarii'', pentru cine a prins vremurile acelea. Multumesc de plimbare, si uitasem de ele, ma duc sa le povestesc la copii. Se lasa noaptea...

    ReplyDelete
  13. Foarte interesant! Eu am vizitat o fortareata aici si am ramas multe zile marcata de iscusinta cu care a fost proiectata si construita. Aproape nu stii daca progresul si intreaga tehnologie din zilele noastre impiedica sau ajuta.

    ReplyDelete
  14. aha, ms de raspuns, si nu v-a tras nimeni de urechi? cand mai vrei sa mergi, da un semn, ma bag si eu la asa ceva, merita vazut

    ReplyDelete
  15. @ RobertN, am fost la chiajna luna trecuta. Arata foarte bine, portile alea mari de lemn, la intrarea in curte, apoi cele de fier la intrarea in fort. Am facut acolo o sedinta foto pentru un cuplu, a iesit superb.

    ReplyDelete
  16. @ scaietina : daca eu eram primarul Bucurestiului, ma ocupam de aceste forturi, care usor usor tind sa devina magazii de gunoi, cele mai de la suprafata, si le faceam obiective turistice. cel de la Mogosoaia, arata excelent, cu padurea aia mare, cu zidurile de pe langa fort, este nemaipomenit.

    ReplyDelete
  17. @ smalldot : nu ne-a urecheat nimeni. Te anunt fara ezitare.

    ReplyDelete
  18. @ Lumi RO : a fost excelent. Am explorat adancurile pamantului, am vazut constructii de acum 100 de ani.

    ReplyDelete
  19. A doua fotografie e foarte interesanta :)

    ReplyDelete
  20. Este poate cea mai interesanta postare pe care am citit-o in ultimul timp! Imi inchipui ca explorarea a fost fascinanta! Si mai cred ca a circulat ceva adrenalina!oricum felicitari!!

    Iti multumesc pentru vizita pe blog, dar as fi fost infinit mai bucuroasa daca si voi doi ati fi cules cu mine acele minunatii ale padurii!!! Va astept!!

    ReplyDelete
  21. Eu stiam de ele, la fel si frati-miu ( care locuieste in Bucuresti ) si de fiecare data cand am zis sa mergem... s-a ivit cate ceva. Cred ca este tare misto. :)
    Dar cine este acolo in poza? Glumeam, nu ma baga in seama.
    O zi frumoasa, Costin!

    ReplyDelete
  22. @ Lillee: Nu-i asa ca seamana cu Hugh Laurie (Dr. House) ? Poate daca ii trimitem pozele astea il convingem sa mai joace si in alte roluri, gen action movie, decat ala ajuns deja plictisitor, prin manierisme, al Dr. House. Poate ca ar trebui de fapt sa trimitem pozele agentului lui Hugh Laurie, ca sa il convingem sa mai caute si alte oportunitati pt. acest talentat client de-al sau.

    ReplyDelete
  23. @ Lillee: este frumos. In fotografie este un coleg de serviciu

    ReplyDelete
  24. Felicitari! am fost si eu intr-o expeditie de genul asta doar ca era noaptea si a fost putin sinistru. Tare mult as vrea sa merg cu voi, daca imi pemiteti sa ma alaturi gastii voastre de exploratori:)

    ReplyDelete
  25. These are wonderful photographs Costin, but this looks very scary!

    ReplyDelete
  26. foarte interesanta harta si povestea...nu o stiam...

    ReplyDelete
  27. Dupa buzau, a venit cineva din bucuresti. Si e aproape 2 noaptea. salutari. Cine esti?

    ReplyDelete

Atacul cu idei :