Thursday, August 18, 2011

Royal Court

Royal Court - Targoviste, Romania. Fotografiile sunt facute de pe acoperisul Turnului Chindia.










































Curtea Domnească din Târgoviște reprezintă un complex de clădiri și fortificații medievale ce au avut rol de reședință a unor voievozi ai Țării Românești și, totodată, punct relativ important în sistemul defensiv al țării. În actele interne, Curtea Domnească este atestată în timpul lui Mircea cel Bătrân când, într-un act al fiului și asociatului său la domnie, Mihail I, datat 1417-1418.
In aceste fotografii se pot vedea  ruinele Palatului Domnesc (1), beciurile palatului Petru Cercel (2), Biserica Mare Domneasca (3), Muzeul Tiparului si Cartii Vechi Romanesti (4) si Biserica Sfanta Vineri (5)

25 comments:

  1. Ştiind puţin zona, încercam să îmi dau seama de unde a fost făcută fotografia.
    La asemenea subiect, chiar se potriveşte sepia.

    ReplyDelete
  2. imi place a doua fotografie...parca de duce intr-o alta lume...te arunca multi ani in urma, iti rascoleste amintirile...

    ReplyDelete
  3. Frumoasa perspectiva, cred ca ai cautat mult locul potrivit pentru fotografiile acestea! Seara frumoasa!

    ReplyDelete
  4. Sper ca nu o sa ridice nimeni pretentia sa va povestesc tot eu ce s-a scris in limbile araba, bulgara, daneza, ebraica, engleza, franceza, germana, italiana, poloneza, portugheza, slovaca, spaniola, suedeza, sau ungara despre Mircea cel Batran pe wikipedia !

    ReplyDelete
  5. Hai totusi sa va zic ce zic danezii si suedezii ca astia sunt mai concisi si mai la obiect !

    Danezii opineaza (cand e vorba de istorie, si alte studii sociale, eu nu mai zic ca e informatie cand e vorba de wikipedia, ci de opinie !) ca Mircea cel Batran a fost regent (exact asa !) al Valahiei intre 1386-1395, si 1397-1418, ca s-a luptat ani de zile impotriva Imperiului Otoman (ei ii zic Osmanlau, de la Osman I), si ca a fost fiul lui Radu I al Valahiei, fratele mai mic al lui Dan I al Valahiei, tatal lui Vlad 2 Dracul, si bunicul patern al lui Mircea 2, Vlad Dracula, Radu cel Frumos, si Alexandru I, toti regenti ulteriori ai Valahiei.

    Suedezii zic ca a fost conducator numit voievod al Valahiei de la 1386 pana la moartea sa in 1418, si ca a fost tatal lui Vlad Dracul II.

    Romanii ii descriu pe larg "politica externa" si "interna", etc. si mai zic ca el a fost ajutat de acel Sigismund de Luxemburg (care mie acum imi este evident ca, fiind principe Elector de Brandemburg, era bineinteles raspunzator cu securitatea pe zona Schengen a Uniunii Europeene Centrale Medievale), fata de care, si atunci, ca si acum, Romania juca rol important de buffer mai eficient decat colegii bulgari de la sud.

    ReplyDelete
  6. Noroc cu wikipedia ca asta imi clarifica si metodele actuale de angajare si de folosire de personal ale Ministerului de Afaceri Externe al Regatului Suediei, care, deci, nu se bazeaza pe nepotisme, dar da totusi cu buretele peste anumite detalii de context/conjunctura istorica posibil suparatoare/nepotrivite pentru interesele proprii, si merge direct la target-ul de lider si viitor lider anticipat, pe care incerca sa il defineasca cat mai bine pt. ei insisi ca sa stie "de unde sa il apuce".

    Observ totodata ca vorbitorii de limba engleza nu se sfiesc sa obtina informatii de la francezi despre detalii intime de personalitate.

    Mi-e lene sa observ in continuare, dar nu pot decat sa multumesc inca o data blogului lui Costin Comba ca imi ofera acest prilej sa imi imbunatatesc expertiza pe domenii importante si eventual utile proiectului meu de o viata de a vedea odata si MAE-ul adus pe o line de plutire cat de cat functionala.

    ReplyDelete
  7. Anunt totodata Departamentul de Stat (SUA) ca majoritatea Latinitatii, (cu cateva exceptii deja cunoscute care sunt strict delimitate in mod eficient, deci nu reprezinta nici un mare pericol), este in continuare, dupa 2001, (anul in care a inceput wikipedia sa se dezvolte in mod concret), principial aliniata in mod ordonat si disciplinat politicii externe a SUA, mai ales pe domeniul interventiilor de tip militar, chiar daca are mici rabufniri, in fond neesentiale, romantico-isterice de mic orgoliu national pe aici pe colo pe linia conflictului de tip dependenta.

    ReplyDelete
  8. Comunicat off-topic total tangential:

    Inca o data, il rog efectiv in genunchi pe dl. presedinte Traian Basescu sa ma asculte si pe mine o data si sa faca ce o sti ca sa o trimita pe d-na Elena Udrea amabasador la Washington, D.C., acum cat inca poate. (La faza asta nu ma intereseaza daca dl. Mihai-Razvan Ungureanu vine cu alte opinii, si indraznesc sa ii spun pana si dansului, pe care, de altfel il respect f. mult, sa nu ia in seama prea mult ce or fi zis sau or zice britanicii re. D-na Udrea, sa ii ignore in continuare pe nemti si pe francezi, asa ca si pana acuma, sper, si sa mai asculte si de italieni la faza asta, ca este, intr-adevar, IMHO, un caz special.)

    =============================

    GATA ! Chiar imi vine sa promit sa nu mai fac comunicate off-topic pe blogurile altora, dar totusi dau vina pe subiectul istoric care m-a inspirat la nivel patriotic.

    ReplyDelete
  9. ...foarte frumoasa fotografia sepia...imi place...

    ReplyDelete
  10. Ce poze frumoase si pline de semnificatie! :))

    ReplyDelete
  11. foarte interesanta postarea- atat pozele cat si explicatiile

    ReplyDelete
  12. Îți mulțumesc Costin,mă leagă
    multe amintiri de Târgoviște..
    nu am mai văzut Turnul Chindiei
    de vreo 30 și ceva de ani!
    Un weekend excelent îți doresc!

    ReplyDelete
  13. cate locuri frumoase are Romania!

    ReplyDelete
  14. Am fost acolo si mi-a placut,dar cand am vrut sa urc in turn si am vazut scarile in spirala.......am fobie de inaltime.

    ReplyDelete
  15. @ Max Peter : Este facuta la Curtea Domneasca din targoviste, din varful turnului chindia

    ReplyDelete
  16. @ Tamy : asa cum spuneam si la alte postari, ma bucur ca oamenii apreciaza munca mea.
    Te gandesti cum era acum cateva sute de ani acolo?

    ReplyDelete
  17. @ Alice Georgiana : Alice sa stii ca privelistea din varful turnului, iti ofera tot ce vrei pentru o fotografie buna

    ReplyDelete
  18. @ profesionist : Salut Bogdan, multumesc frumos.

    ReplyDelete
  19. @ Rudolf : omule cum poti da scrii atat? eu nu as avea rabdare.

    ReplyDelete
  20. @ Iulia Senacico : multumesc frumos. Bine ai venitpe acestblog, sper sa iti placa si sa te reintorci.

    ReplyDelete
  21. @ Sophie : prea multe explicatii nu prea am dat. Se ocupa Rudolf de asta.... cred ca am sa il cooptez ca documentarist.

    ReplyDelete
  22. @ ELENA : niciodata nu e prea tarziu.

    ReplyDelete
  23. @ cypy : foarte multe. Asteapta sa fie descoperite

    ReplyDelete
  24. @ Mary : e mai greu cand cobori cand urci nu este asa greu, ca nu te ameteste.

    ReplyDelete

Atacul cu idei :