Wednesday, August 17, 2011

Chindia Tower

Inchis in turnul mintii mele, prevestesc dezordinea ce ma cuprinde.



For Wordless Wendnesday @ Carmen

TURNUL CHINDIA. Intreg ansamblul monumental, dar si vechiul oras, era dominat de fortificatia ridicata de Vlad Dracul, in jurul anului 1440. Ridicat peste turnul bisericii-paraclis, prezinta astazi o inaltime de 27 m, fiind alcatuit dintr-o baza in trunchi de piramida, din caramida placata cu piatra, prezentand deasupra un cilindru cu diamentrul de 9 m, avand la partea superioara o esplanada crenelata perimetral. In interior, constructia este etajata pe trei nivele, cele superioare marcate cu deschideri in arc frant, cu balcoane sprijinite pe console de piatra. Accesul in interior se face printr-o scara in spirala. Ultima refacere a turnului a avut loc in secolul al XIX-lea. Initial, constructia era mai joasa, prezentand numai doua nivele, iar accesul se practica printr-un pod de lemn care unea turnul la primul nivel cu palatul domnesc.

96 comments:

  1. A doua imi place mai mult, e mai sugestiva, dupa parea mea!
    Frumoase imagini ai ales pentru azi,

    Happy Ww!!!

    ReplyDelete
  2. Bine surprins turnul. Imi aduc aminte ca am fost si eu acolo prin liceu, acum ceva anisori in urma....frumoasa privelistea din jur! Numai bine!

    ReplyDelete
  3. Fain towerul.
    Parca-i o teava de tun indreptata in sus.

    ReplyDelete
  4. Frumoase ambele..totusi parca mai bine e pusa in evidenta vechimea turnului in contrast cu albastrul suav al cerului si verdele crengilor :)

    ReplyDelete
  5. Cat de frumoasa este a doua ...
    Am lasat o intrebare la mine pe blog referitor la setarea aparatului, o chestie de principiu in care eu m-am incurcat. Daca m-ai putea ajuta cu un raspuns.

    ReplyDelete
  6. Cand eram mic de tot imi amintesc ca imi dadea mama dimineata Biscuiti "Chindia". Era o cutie patrata din carton cu biscuiti moi de cacao. De atunci mi-a ramas in cap turnul asta - de la poza de pe capacul cutiei.
    Nu cred ca m-am mai gandit de atunci la asta. Nici la turn nu am ajuns. Iti multumesc de amintire. Salutari cu bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca ai stii de cand o informatie despre biscuitii aia si nu gasesc nici pe Google

      Delete
    2. Tot caut și eu încă poze cu cutia respectivă. Încă nu am găsit. :(

      Delete
  7. Splendide fotografii....

    ReplyDelete
  8. Turnul Chindiei. Fotografii frumoase, dar turnul inspiră groază. Parcă ar fi o temniţă de exterminare.

    ReplyDelete
  9. ultima fotografie sugereaza patina timpului...
    si trainicie...dar si recluziune....
    frumos...

    ReplyDelete
  10. @ Alicee : am postat si varianta invechita. eram sigur ca se vor gasi persoane care sa o aprecieze.

    ReplyDelete
  11. @ Alice Georgiana : o sa vezi si privelistea din jur, in postarile viitoare.

    ReplyDelete
  12. @ fosile : ...mai degraba o teava de mitraliera, ca are anumite orificii de racire.

    ReplyDelete
  13. @ fly2sky : multumesc. Sustinatorii se impart, depinde cum percepe fiecare. Si eu sunt adeptul contrastelor.

    ReplyDelete
  14. @ Mihaeladm : Multumesc. Am incercat un raspuns la problema ta, atat cat ma pricep.

    ReplyDelete
  15. @ Tu26dor : nu stiu de biscuitii Chindia. Merita sa ajungi pe la Targoviste. Este un oras de jumatate de zi (sper sa nu ii supar pe targovisteni). Curat. Frumoasa gradina zoo

    ReplyDelete
  16. @ Vera : multumesc. Te astept duminica sau luni pentru provocarea Life in Picture.

    ReplyDelete
  17. @ abbilbal : mie nu mi se pare. Iar inauntru este foarte bine intretinut. P acoperis, s-au mai gsit cretini care sa isi scrie numele.

    ReplyDelete
  18. @ pandhora : frumoasa descrierea oferita. Multumesc.

    ReplyDelete
  19. un turn ce si-a pastrat verticalitatea, în ciuda vremii si vremurilor ce au trecut peste el.
    Happy WW! :)

    ReplyDelete
  20. @ Carmen : un turn ce s-a pastrat, asta este important.

    ReplyDelete
  21. Pe mine poza asta ma face sa ma simt vinovat ca habar n-am nici unde e Chindia, nici daca a avut vreo legatura. macar asa temporala, cu batalia de la Posada !

    Na, acum m-am simtit obligat sa caut pe net !

    Turnul Chindia- sec. XV- Targoviste, (la 80 km nord-vest de Bucuresti), vremea lui Vlad Tepes, turn de paza si de stocare de tezaur.

    Batalia de la Posada- care cf. wikipedia in lb. romana, nu se stie exact unde a fost, (sunt mentionate 4 posibile locatii), prin secolul XIV, ori in 1330 ori dupa vreo 60 de ani, este posibil sa fi fost un conflict intre unul Vlad Uzurpatorul, care nici ala nu se stie exact cine a fost, si altul, Sigismund de Luxemburg, care vad ca a fost rege mare, si al Boemiei, si al Germaniei, si al Ungariei, si al Croatiei, si al Italiei, despre care scrie mai mult pe wikipedia; dar cf. wikipedia in lb. engleza si franceza, se zice ca acea batalie a avut totusi loc intre Carol de Anjou, regele Ungariei (pai daca asta era Regele Ungariei, cine a fost Sigismund de Luxemburg atunci ?), si regele Munteniei, Basarab I. Numai ca daca cei in lb. engleza s-au decis ca locatia este totusi pe langa raul Olt, cei in lb. francez nu s-au decis inca, intre Olt si zona Brasovului. Plus ca aia in engleza zic ca stiu ca Vlad Uzurpatorul a fost bunicul lui Vlad Tepes.


    In concluzie, mie imi place mai mult de wikipedia in lb. engleza chiar daca nu dau mereu surse, ca cel putin se decid o data si aleg o varianta, chiar daca e gresita, nu-i nimic o vor corecta mai tarziu.

    In rest m-am mai lamurit inca o data cum e cu istoria asta pt. care nu ai surse SCRISE documentare, si ce buna este o arhiva la casa omului.

    ReplyDelete
  22. Costin,ai prezentat acest turn care este legat de Vlad Țepeș!Oare vrei să sugerezi ceva prin asta:D?
    Din păcate n-am văzut turnul!

    ReplyDelete
  23. WOW, un loc care merita vizitat, have a happy WW!

    ReplyDelete
  24. A 2-a este mai reprezentativă pentru turn.

    ReplyDelete
  25. Turnul Chindiei este printre putinele lucruri de altadata pe care inca le mai avem si pastram. Arata grozav.

    ReplyDelete
  26. Bună Costin!
    Turnul Chindiei îmi aduce aminte de tinerețe!
    O zi de miercuri plăcută să ai!

    ReplyDelete
  27. Uite pe aici tre sa trec si eu.

    ReplyDelete
  28. Frumos! A doua fotografie imi place mult!Happy WW:)

    ReplyDelete
  29. Costin, ce surpriză! Doar ce l-am văzut sâmbătă şi-acum îl revăd şi aici, la tine! Fotografia sepia îmi place tare mult.Te aştepţi să apară oştenii de după turn! :-)
    Îţi doresc o zi bună!

    ReplyDelete
  30. Salut Costin! Ce surpriza frumoasa pentru astazi! Turnul Chindiei, l-am vizitat in copilarie, imi aduc aminte si acum adierile de basm din jurul cetatii! Multumesc!
    O zi frumoasa!

    ReplyDelete
  31. Fotografiile sunt foarte reusite, dar comentariul care le insoteste este foarte...deprimant. Inchis in turnul mintii? Dezordine interioara? Hmmm!Par nelinisti, nemultumiri... :)

    ReplyDelete
  32. Ce poetic ai devenit de la o vreme bai Costitza

    ReplyDelete
  33. Ehei ! La turnul Chindiei din Târgovişte am fost eu în prima mea excursie din liceu, în clasa a X-a. Am stat numai cu colegul care avea să devina şi este şi acum,după ani şi ani, soţul meu ! :)
    Hai să dezlegaţi o ghicitoare, la http://9abordare.blogspot.com/2011/08/miercurea-fara-cuvinte-14.html

    ReplyDelete
  34. am tot baleiat intre cele doua poze sa ma decid care-mi place mai mult. n-am reusit: imi plac amandoua!

    ReplyDelete
  35. Da, îl văd din când în când- sunt dâmbovițeancă și mă mândresc cu asta!

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/08/femeia-de-la-tara.html

    ReplyDelete
  36. m-am bucurat cand am vazut ca se ocupa de imaginea lui- au refacut zidul; este frumos orasul de sus

    ReplyDelete
  37. Uite că Shayna mi-a luat vorba din gură: parcă nu prea se potrivesc cuvintele cu frumuseţea fotografiilor. Sau e doar o încercare de proză? Dacă da, cred că ar merita să încerci şi texte mai lungi. Cred că nu întotdeauna o fotografie poate susţine o trăire, un sentiment.
    Iar Rudolf Aspirant ne-a dat tuturor o lecţie de istorie. :)

    ReplyDelete
  38. Am petrecut multe veri in Targoviste si am explorat turnul suficient ca sa am niste amintiri placute... Era destul de subreda scara spre varf, dar turnul e la fel de impunator ca in copilaria mea...
    Multumesc pentru stare!:)

    ReplyDelete
  39. Uite cum afla omul informatii importante. De turnul Chindiei stiam, cred, ca l-am si vazut in copilarie, ca am fost sigur in Tirgoviste, da, daca ma intrebai acum unde se afla, zau daca imi aminteam ...

    ReplyDelete
  40. Inca un obiectiv pe care deocamdata n-am ajuns sa il ating, de fiecare data cand ajung acolo... sunt pe fuga :D
    O zi reusita!

    ReplyDelete
  41. Imi amintesc cu placere de o excursie in Targoviste cand eram in scoala generala. :)

    ReplyDelete
  42. :) ,,Este un oras de jumatate de zi (sper sa nu ii supar pe targovisteni)".
    Pe mine nu m-ai suparat,insa am avut surpriza sa constat cat de vizitat este orasul in weekend de lume .
    Apoi,centrul vechi l-au facut acum super misto,merita sa stai la o terasa acolo.
    Iar cele doua terase de langa Turn,care sunt inspre intrarea in parc,le recomand,atmosfera frumoasa,manacare buna si ok ca pret.
    O targovisteanca.
    Appp...a doua poza imi place.

    ReplyDelete
  43. super reusita cea de a doua fotografie!

    ReplyDelete
  44. Foarte frumos! Din pacate nu am reusit sa-l vad si in realitate...

    ReplyDelete
  45. Uite asa am aflat si eu despre Turnul Chindiei.De fapt stiam ceva dar nu stiam cum arata! Sa ai o zi frumoasa!

    ReplyDelete
  46. @ Rudolph Ajutor de Mos Craciun : eu sunt atat de lenes, incat nu am avut inspiratia sa caut pe net informatii sa le postez. Multam frumos. Asa ca iata ca voi scrie acum cateva cuvinte.

    ReplyDelete
  47. @ Se-Cret : O da! si cate as putea sugera. Sa stii ca avem o mare piata in Bucuresti, unde se pot instala........
    Te salut.

    ReplyDelete
  48. @ Lumi Ro : vorbim pe mesenger, daca in 2012 veniti in Romania. Mai sunt multe... Va trebuie doar timp sa stati cu noi.

    ReplyDelete
  49. @ Zodrac : toti sunt mai atrasi de cea de a doua reprezentare. Pe buna dreptate, recunosc si eu ca este mai reperzentativa, desi eu sunt mai atras de contraste.

    ReplyDelete
  50. @ OFZ : sa stii ca in ultimii ani am vazut ca s-au cam schimbat preocuparile oamenilor. Apreciaza din ce in ce mai mult aceste monumente, incep sa le caute, sa le pretuiasca.

    ReplyDelete
  51. @ ELENA : Mereu vom fi tineri, nu trebuie sa ne aminteasca acest lucru nimeni. Istoria este mult mai batrana decat noi. Te salut cu drag.

    ReplyDelete
  52. @ cublandete : drum bun. Merita vazut.

    ReplyDelete
  53. @ Alexandru : eu l-am vizitat duminica. Ar fi fost frumos sa fie cativa oameni angajati pe post de osteni. Sa se taie bilete sa faci poze cu ostenii. Comert, ca in afara.

    ReplyDelete
  54. @ Aniela : ca in jurul fiecarei cetati, se nasc povesti si basme, cu atat mai mult in jurul acestuia, datorat lui Vlad Tepes.

    ReplyDelete
  55. @ LunaPatrata : si una si cealalta, voi dezvolta in raspunsul pe care il voi da lui Max Peter. cu 6 comentarii mai jos.

    ReplyDelete
  56. @ Mircea Florescu : ce face omul pe foamete...!

    ReplyDelete
  57. @ Zina : asta este o poveste frumoasa. Inca de la 15 ani va cunoasteti. Ce viata frumoasa. Va salut si sa fiti sanatosi si fericiti impreuna.

    ReplyDelete
  58. @ aA : eu ce sa mai raspund?

    ReplyDelete
  59. @ INCERTITUDINI : multumesc pentru prezenta. Te salut cu drag.

    ReplyDelete
  60. @ Sophie : o sa apara si imagini cu orasul din varful turnului. Le anticipezi pe toate.

    ReplyDelete
  61. @ Max Peter :
    Neliniste : asa era si acum 1 an, imi este teama ca nu se intampla nimic.
    Nemultumire : nimeni nu face nimic, nu am vazut un proiect viabil de conservare si reabilitare, de promovare intensa, mai ales ca are legatura cu Vlad Tepes, care este stiut si de straini.

    ReplyDelete
  62. @ Lolita : sa stii ca aceiasi teama o aveam si eu, dar am stat si am analizat cum sunt prinse acele trepte, si mi-am dat seama ca nu este nici un pericol.

    ReplyDelete
  63. @ Dani, se afla langa Parcul Chindiei, la o aruncatura de bat de Gradina zoo.

    ReplyDelete
  64. @ teonegura ; iti poti face timp o ora si jumatate. Merita sa faci o vizita.

    ReplyDelete
  65. @ Cristi : da toti au fost in excursie, numai eu nu am astfel de amintiri.

    ReplyDelete
  66. @ scorpio72 : ma bucur ca nu supar. Am poposit la terasa Alexo, dac nu ma insel. Am mancatun pui la ceaun cu mamaliga si usturoi.

    ReplyDelete
  67. @ Phozone : avem o viata inainte.

    ReplyDelete
  68. @ minoki : uite ca mai fac si eu ceva constructiv. Te salut cu drag.

    ReplyDelete
  69. Salut Costin !
    prima subliniază frumuseţea monumentului iar cea de-a doua trăinicia cetăţii peste timp , aşa văd eu .

    ReplyDelete
  70. Very unosual bt very beautiful ! :-)

    ReplyDelete
  71. salut Sorin. Uite cum ai impacat tu ambele "tabere". te salut.

    ReplyDelete
  72. @ Androxa : Thank you for stopping by.

    ReplyDelete
  73. Ce construcţii se realizau înainte. Salutări, ne gasim duminică sau luni, asta dacă nu uit.

    Toate cele bune.

    ReplyDelete
  74. @ photonature2010 : atata istorie, pe care nu o cunoastem. Te astept.

    ReplyDelete
  75. Istoria noastra draga, isi lasa urmele la vedere.

    ReplyDelete
  76. @ OFZ: re. pastrare: turnul Chindia a fost restaurat complet intre 1847-1851 de catre Gh. Bibescu, care, in afara de restaurare, a mai adaugat 5 metri la cei 22 initiali.

    Gh. Bibescu s-a nascut la Craiova, a studiat Dreptul la Paris, si a devenit deputat in parlament din partea jud. Dolj, (regiunea Oltenia, presupun), sub administratia Kiseleff instaurata de catre supraveghetorii imperiali rusi dupa razboiul ruso-turc.

    A colaborat cu guvernul tarului Nicolae al Rusiei (cf. wikipedia lb. engleza) de la care a primit aprobarea ca sa dizolve Adunarea Nationala (orice asemanare cu evenimente mai recente din teritoriile romanesti este cu totul intamplatoare !...pe BUNE ! nu fac misto !), dupa aceea si-a facut un parlament care sa fie de acord cu el, si a facut acest lucru prin diverse metode de a inchide gura opozitiei, (care, desi sunt mentionate, nu sunt, din pacate, detaliate in wikipedia in lb. egleza.)

    ReplyDelete
  77. Tot vorbitorii de engleza ne asigura ca, spre deosebire de nationalistii romantici de la acea vreme, dl. Gh. Bibescu era un pesimist in legatura cu posibilitatea modernizarii Romaniei, ba chiar era de parere ca insasi limba romana ar fi incompatibila cu o eventuala modernizare, si chiar de aia i-a obligat pe cei de la liceul Sf. Sava sa inceapa predarea obligatorie in lb. franceza.

    Dupa aia a muncit re. diverse inspectii de imbunatatiri funciare, re. mentinerea si imbunatatirea relatiilor si comertului cu Moldova, re. eliberarea sclavilor tigani de pe domeniile religioase, re. tinerea bisericii ortodoxe sub controlul bugetului de stat, etc.

    Desi se pare ca nu prea era de acord cu initiativele revolutionare de la 1848, a ACCEPTAT proclamatia de la Islaz, dar dupa aia a abdicat. Pe urma iar au venit turcii, etc.

    ReplyDelete
  78. A fost casatorit cu Zoe Brancoveanu, dar a fost o casatorie nefericita deoarece ea avea boala mintala. A vrut sa divorteze, si a intrat in conflict cu biserica din cauza asta. A reusit sa divorteze in 1845. Fiul lui Gh. Bibescu si Zoe Brancoveanu a fost tatal poetei si romancierei Anna de Noailles, (care a devenit prima femeie decorata cu Legiunea de Onoare franceza, si prima femeie primita in Academia Franceza).

    Despre un descendent al lui Gh. Bibescu, Anton Bibescu, un diplomat, se pare, puteti citi pe acest blog cu poze frumoase:

    http://lectiadeistorie.wordpress.com/2010/04/21/anton-bibescu/

    ReplyDelete
  79. Cei de pe wikipedia in lb. franceza sunt extrordinar de simpatici, cand zic re. colaborarea lui Bibescu cu tarul Nicolae ca TOTUSI Bibescu era un patriot deoarece a tinut o data o cuvantare despre Mihai Viteazul. Si ne mai informeaza si, din dormitor, ca a vrut sa dea o lege re. anularea regimului dotal pt. sotii, si ca a fost barfit din cauza asta, deoarece era clar ca o facea ca sa nu ii dea bani lui Zoe ! Mai ne zic si despre lucrarile publice indemnate de el in Bucuresti si provincie (canalizare si sosele). Despre boala mintala a lui Zoe ne spun doar ca era o "folie douce", despre care am cautat sa ma informez insa nu imi dau seama ce inseamna...tind sa cred ca poate fi vorba de schizofrenie, deoarece psihoza maniaco-depresiva ar fi fost mai curand descrisa ca "nebunie furioasa" la vremea aia.

    ReplyDelete
  80. Wikipedia in lb. suedez ne informeaza succint ca Gh. Bibescu a fost un politician educat in Franta, fidel culturii franceze, care, din cauza tendintelor sale dictatoriale, nu a avut o prea buna opinie sau intelegere despre "suflul" "liberalismului" care era sa vina. (zau ! repet, nu doresc sa fie interpretate chestiile astea ca "provocatoare" fata de nici un eveniment curent politic roman. Eu doar va zic ce zic aia de pe wikkipedia !) Vad totusi ca suedezii TAC MALC despre relatiile cu Rusia Imperiala !

    Wikipedia in lb. spaniola ne spune cu tristete si dezamagire ca Gh. Bibescu a ales sa ABANDONEZE tara in mainile unui Guvern provizional dupa Proclamatia de la Islaz.

    ReplyDelete
  81. Iar romanii zic ca domnia lui a avut de SUFERIT din cauza inflentei covarsitoare a rusilor, despre decizia lui de a nu colabora cu guvernul dupa Proclamatia de la Islaz ca a fost un INDECIS (deci ceva de genul ca nu e "de-al nostru" !), si astfel a fost NEVOIT sa abdice (LOL !)

    Mai e si in poloneza, care presupun ca vor reprezenta punctul de vedere al Moldovei...hai sa dau google translate, sa vad ce zic si astia ! LOL ! Polonezii ne informeaza ca Jerzy Bibescu a interzis taranilor sa se deplaseze in orase ! Iar re. Islaz/1848, ne zic ca el a incercat sa se refugieze in Moldova, sa se opuna la inceput reformelor democratice, dar pe urma revolutia s-a extins si in Oltenia si a fost nevoit sa abdice.

    ReplyDelete
  82. Ma mir ca wikipedia in lb. rusa nu a avut nimic de zis despre Bibescu, insa totusi ei par a fi mai mult focusati re. istoria tarilor mai mici, pe secolul XX.

    Eu va zic, inca o data, wikipedia in lb. engleza...nu stiu cat de FIDELA adevarului o fi...ca i-am prins si cu niste chestii nedocumentate de nivel de opinie nu de informare enciclopedica...dar oricum par mai CREDIBILI datorita preciziei vocabularului folosit. Wikipedia in lb. romana re. subiecte istorice mai vechi, pe unde am cautat eu, (desi nu doresc sa generalizez prea tare), pare a fi scrisa, asa la prima impresie de elevi cu vocabular de sc. generala pre-1989.

    Francezii, pe wikipedia, sunt, la majoritatea temelor sociale si istorice, niste MANIPULATORI politici pe fata.

    Danezii sunt deosebit de precisi si concisi in stil modern si sunt si etici si dau surse adecvate, nu se intind mai mult decat stiu sau decat le e plapuma, mi se par a fi f. "tehnico-stiintifici" si pe teme sociale.

    Nu am eu rabdare sa dau google-translate la lb. islandeza, dar de cate ori am facut-o am obtinut INFORMATII NOI f. interesante si pertinente. Sunt tari si la ETIMOLOGIA unor cuvinte.

    ReplyDelete
  83. Ambele fotografii sunt frumoase.In prima se vad mai bine diferentele de culoare intre niveluri.

    ReplyDelete
  84. Chiar am fost acolo recent, si am urcat si in turn!... Se vede super de sus toata privelistea!...
    Frumoase poze.

    ReplyDelete
  85. Mie îmi plac ambele poze.

    O seară frumoasă să aveţi!

    ReplyDelete
  86. Turnul Chindiei este cea mai importanta atractie turistica din oras si totodata simbolul orasului,Targoviste In acest oras mi-am petrecut toate vacantele de vara din copilarie pana la adolescenta .Placute amintiri!

    ReplyDelete
  87. @ Rudolf : atatea informatii, cam-aizapacit cu creierii capului.

    ReplyDelete
  88. @ Neuroanciloza : multumesc. Eu apreciez existenta acestei constructii

    ReplyDelete
  89. @ acuarele : sper ca ai vazutsi fotografiile facute din varful turnului

    ReplyDelete
  90. @ cristina ghedea : multumesc frumos. Ma bucur ca revii pe acest blog.

    ReplyDelete
  91. @ IULISA : ma bucur ca am reusit sa iti trezesc amintiri placute

    ReplyDelete
  92. Thank you for sharing your expertise with us through your blog, it's truly invaluable!The custom plugins and features on our minecraft servers add depth and complexity to the gameplay, enhancing the overall experience.

    ReplyDelete

Atacul cu idei :