Monday, June 6, 2011

Batjocura Surmont - Trek

   Pentru că trăim într-o ţară unde oamenii au în cap, doar cum să te fraierească, m-am decis sa pun şi pe blog întâmplarea mea cu cei de la Surmont  distribuitorii bicicletelor Trek, una dintre cele mai prestigioase mărci de biciclete din Statele Unite, numai că aici se ocupă românii.
   Acum 3 săptămâni mi-am cumpărat o bicicletă Trek care a costat peste 550 de euro, de la magazinul Surmont (de langă magazinul Muzica), cu gândul că oamenii respectă numele firmei. Da de unde. Încă din clipa în care am iesit cu bicicleta din magazin, a început să se audă un zgomot ciudat în furcă şi să cârâie foarte nasol frâna spate, îi spun celui care mi-a facut actele şi garanţia. Răspuns : aşa face până o să o rodezi, că e nouă. Am luat-o de bună, în baza numelui Trek. După nici o săptămână mă duc cu ea la service, la ei, gratuit. Vorbesc cu un băiat de acolo, îi spun ce are şi îi mai semnalez şi un zgomot ciudat la pedale, care se aude din când în când.
   Ca românul, el încearcă să mă convingă că nu are nimic, că este normal, m-a luat drept un fraier. Îmi spune că aşa se aude acest tip de furcă. Normal că l-am expediat repede.
   O las la ei să remedieze problemele. Mă sună a doua zi că este gata. Bucuros mă duc să iau bicicleta. Ajung, îmi ridic mijlocul de deplasare, plec şi mare surpriză, după 50 de metrii constat aceleaşi probleme.
   Azi nu am mai suportat şi m-am dus la ei din nou,  tipul de la care am cumparat-o m-a expediat la service, iar când ajung la service, surpriză, acelaşi om îmi preia bicicleta. Reiau povestea, omul se face că pricepe, numai că acum eu îi spun că vreau să îmi schimbe furca şi că  nu accept să mă ia de fraier pe banii mei. Sunt sigur că nu a priceput sau poate nici nu vrea. Mă întreb oare cât o să o mai ţina aşa?
   În tot acest timp, bicicleta mea stă în service, ei se folosesc de banii mei, iar eu aştept. Ma intreb ce se întampla cu ei dacă nu eram în România!
   De ce să nu cumperi de la Surmont? Păi din câteva motive simple şi de bun simţ.
             1. Îţti dau produse cu defecte şi încearcă să te prostească pe faţă că produsul e bun
             2. În loc să îţi rezolve problema, îţi consumă timpul încercând să îţi explice că nu ai nici o problemă.
             3. Pentru că nu îi interesează de clienţi.
             4. Pentru că rişti să dai 3 salarii medii pe ceva stricat.

26 comments:

  1. Trist,tristă realitate Costin!Trebuie ca această atitudine să se schimbe.N-o să meargă așa!Succes în rezolvarea problemei pe care o ai în față!

    ReplyDelete
  2. @Se-Cret : pe mine nu ma deramjeaza faptul ca nu sunt capabili sa isi faca treaba, ci faptul ca sunt luat de fraier, ca incearca sa faca bisnita ieftina pe bani multi. Sunt luat drept fraier iar asta ma innebuneste, asta urasc cel mai mult.

    ReplyDelete
  3. Ar merita sa trimiti un mail la sefii lor sau sa te duci la ei.

    ReplyDelete
  4. @ Cristi : asta intentionez sa fac. am sa caut prin redactie sa aflu numele celui care se ocupa de acest magazin.

    ReplyDelete
  5. Sau le dai bicicleta inapoi si sa-ti returneze banii. Asa am returnat eu un frigider nou cumparat de la un hipermarket si mi-au dat banii inapoi.

    ReplyDelete
  6. Si cu astfel de probleme te pricopsesti oriunde te-ai duce.Si uite asa , de prosti ce suntem, ne facem grave deservicii unii altora.daca te duci la service trebuie sa stii tu exact e are maisna ta caci altfel iti baga aia pe gat de toate si pleci cu masina tot pe braci.daca te duci la banca nu-ti spun aia tot.trebuie sa stii tu ce trebuie sa intrebi si nici atuni nu esti sigur ca ti-au raspuns corect, daca te duci la avocat uita ala de tine si te trezesti ca ai pierdut procesul pentru ca avocatul tau nu a avut nicio treaba cu procesul tau dar bani vrea.Doamne cat e de lunga lista .Daca ti se face si mila de vreun mos si pofta de cirese ori il iei tare si il obligi sa te lasi sa-ti iei singur ciresele ori te trezesti, asa cum m-am trezit eu, cu o punga plina de putregaiuri pe care dupa ce ca ai platit-o corect , fara negocieri , trebuie sa mai platesti si la gunoi ca i-ai luat mosului mizeria de la poarta si ai adus-o la tine acasa.Pfui ce porcarii

    ReplyDelete
  7. Costi, eu aş scrie direct la producător! Te asigur că vei primi o bicicletă nouă împreună cu scuzele de rigoare ! S-a întâmplat ceva similar unei cunoştinţe şi pe lângă schimbarea produsului a primit şi un cadou în chip de scuză.

    Incă o dată mii de multumiri pentru prezenţa şi implicarea voastră la lansarea cărţii mele. Sper ca în timp să mă pot revanşa. Să rămâneţi şi tu şi Irina, la fel de buni, generoşi şi frumoşi ca acum!!!!!

    ReplyDelete
  8. contacteaza producatorul...asa o sa vezi daca pe piata noastra sunt aduse produsele lor de calitate sau sunt puse in vanzare cele de mana a doua...pentru ca se intampla si asta...sunt sigura ca nu ii spun o noutate...

    ReplyDelete
  9. nu stiu daca tine neaparat de faptul ca suntem in romania; eu am patit-o cu un mouse- cand am ajuns acasa am constatat ca are o piesa sau ceva inauntru ca face clinc, clinc de cate ori il misc (pana la urma l-au schimbat, chiar daca nu au inteles ce ma deranjeaza din moment ce el functioneaza????); iti recomand sa le aduci aminte de protectia consumatorului- eu am avut succes de cateva ori dupa ce au auzit cuvintele astea

    ReplyDelete
  10. Salutare Costin
    cred că în situaţia în care se afla ţara asta e , nu stiu dacă pot spune normal dar este logic sa fie aşa pentru că toţi speră la îmbogăţirea grabnică si cunoscut fiind felul romÂnului de a lăsa garda jos prinde mai mereu metoda asta . Profitorii nu se vor schimba nu vor dispare , tot timpul vor apare alţii , doar noi prin atitudinea noastră putem schimba aceasta stare a lucrurilor , noi trebuie sa fim cei pretenţioşi şi realişti şi abia atunci li se va schimba atitudinea .

    ReplyDelete
  11. Costin, asta e bataie de joc pe fata. Ne-am obisnuit sa spunem ca asta e Romania si gata. Nu, trebuie sa iei atitudine, sa-i pui la locul lor, sa-i inveti minte. Eu as face plangere la sefii cei mai mari. Nu lasa lucrurile asa.

    ReplyDelete
  12. La noi orice este posibil :(

    ReplyDelete
  13. eu as baga si un 'protectia consumatorului' putin , asa...

    ReplyDelete
  14. eu as face circ, sa li se urasca atunci cand ma vad si sa-mi rezolve problema ca sa nu mai apar acolo. la noi era rezolvat urgent clientul care facea mai mult scandal!

    ReplyDelete
  15. @ Ana Maria S. : ceea ce ai patit tu cu ciresele am patit si eu in piata, cand am vrut sa iau rosii, cu 4 lei kg si am vrut sa le aleg, normal ca femeia nu m-a lasat. Am zis ok si am rugat-o sa imi puna 6 kg. Dupa ce le-a cantarit si le-a rasturnat in plasa, trantindu-le unele peste altele, am zis ca nu le mai vreau.

    ReplyDelete
  16. Aurora Georgescu : o sa incerc as o rezolv cumva. Multumim.

    ReplyDelete
  17. @ Pandhora : o sa imi introduc seria bicicletei pe site-ul Trek din SUA si acolo gasesc toate dotarile cu care a venit. Sunt chiar curios sa vad.

    ReplyDelete
  18. @ Sophie ; mentalitatea este strict romaneasca, balcanica, isi consuma timpul stand la discutii cu tine in loc sa actioneze, sa remedieze greseala.

    ReplyDelete
  19. @ Sorin : nu pot decat sa iti dau dreptate. Doar ca inca nu m-am invatat minte. Am mai patit la fel cu un telefon Nokia, si pana la urma am luat altul.

    ReplyDelete
  20. @ Lillee : asta si vreau sa fac, sa trimt mesajul mai departe de vanzator. Ai dreptate, terbuie sa luam atitudine si sa nu ne mai lasam fraieriti.

    ReplyDelete
  21. @ Alicee : da, din pacate.

    ReplyDelete
  22. @ Cleo : pai asta este ultima mea varianta. Sincer cred ca asta ar trebui sa fie prima. Poate asa comerciantii vor incepe sa devina seriosi, nu bisnitari plictisiti.

    ReplyDelete
  23. @ aA : sa stii ca am un temperament destul de vulcanic, asa ca s-ar putea sa initiez aceasta etapa.

    ReplyDelete
  24. Daca te duci la protectia consumatorului si le spui ca produsul cumparat nu e conform practic trebuie sa ti-l schimbe si se aleg si cu o amenda. Eu nu sunt adeptul unor astfel de practici, considerand ca o simpla amenintare le va fi de ajuns pentru a lua masuri si a-ti oferi un nou produs similar si conform necesitatilor tale.
    Cred ca varianta propusa de -aA- e cea mai corecta in societatea in care traim.
    Seara minunata si succes in rezolvarea problemei!

    ReplyDelete
  25. Ce poti sa faci in astfel de situatii? Spui si la altii, ca sa bage la cap. Te-am bagat si eu la Blog and roll ... de control :)

    ReplyDelete
  26. Citindu-ti randurile, mi-am adus aminte de o fraza deja celebra: "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul."

    ReplyDelete

Atacul cu idei :