Sunday, March 6, 2011

Lockdown


Închis în trecut, prezentul nostru tânjeste la un spirit liber.

14 comments:

  1. poate ne si temem sa folosim cheia...

    ReplyDelete
  2. Ne trec vietile. Va dati seama ca ne trec vietile?

    ReplyDelete
  3. poate avem prea multe chei de incercat...

    ReplyDelete
  4. Photographs s? Interesting enough, I'm more a follower of your blog.
    www.vivendoteologia.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. @ raul: eu cred ca inca nu am gasit cheia. Pana nu se improspataza generatiile, cheia,reprezentata de constiinta noastra, nu se va potrivi cu lacatul care ne-a inchis orizonturile.
    @ foto+grafie : sunt foarte constient ca ne trec vietile, iar multe dintre ele degeaba.
    @ vasile marian: parerea mea este ca avem o singura cheie, cea a constiintei, dar inca nu am invatat sa o folosim

    ReplyDelete
  6. Ideea de cuprindere a lacatului si gardului in aceeasi fotografie ma duce cu gandul la podul Hohenzollern din Germania, deci o alta interpretara fata de ce s-a discutat pana acum in comentarii.
    Partea stanga a gardului va fi mereu alaturi de partea dreapta.

    ReplyDelete
  7. M-am gândit zilele trecute la ce ai spus tu aici... Mă gândeam la relații, fie ele povești de iubire sau simple relații inter-umane... Deseori tindem să facem comparații și să venim cu bagajul nostru din trecut într-o relație din prezent, ori asta în mod sigur încătușează prezentul.. Cel puțin așa percep eu imaginea asta...

    ReplyDelete
  8. E bine de stiut daca exista cheia si daca nu cumva odata deschis lacatul vom renunta la simetrie.

    ReplyDelete
  9. @ sorin : iar vii si imi arunci realitatea pe masa. Eu speram sa nu ne gandim la asta, sa lasam deoparte realismul si sa visam putin la ceea ce ne dorim. dar poate ai dreptate si tebuie sa fim realisti, pentru a nu suferi atunci cand vom pierde. daca o sa folosim cheia, o sa renuntam la multe.

    ReplyDelete
  10. Ideea este ca lacatul trebuie deschis odata pentru totdeauna ca sa dezbine simetria falsa in care ne complacem .Si ce daca nu mai este simetrie,o faurim ,suntem romani,suntem cel putin mandri.E necesar sa depasim starea metaforica care ne-nconjoara crezand ca suntem unici .Sau poate suntem ?

    ReplyDelete
  11. Fiecare lacat are cheia lui.

    ReplyDelete
  12. Hai, ca e normal ca am venit sa ma pedepsesc si sa ma bag singur in inchisoare dupa ce am tipat in mod stentorial in legatura cu sentimentele mele puternice fata de tigani, fata de politicieni, fata de romani, cu mass-media lor cu tot, acolo sub poza fetitei de tigan neglijata !

    Bad boy, na ca-mi trag palme singur, sa ma auto-critic pentru stentorialism, ba chiar imi face si placere sa fantazez uneori ca ma si autoflagelez (!... not really, in anumite sensuri ale acestui cuvant, in altele chiar da, uneori !)

    Chiar mi s-a parut interesant ca ai folosit termenul "lock-down" in loc de "lock-up", deoarece este chiar o diferenta intre acesti termeni, pe care nu stiu daca tu (sau altii) o stii, asa la modul cel mai nuantat.

    "Lock-up" este echivalentul puscariei sau a sectiei inchise sub grilaj din spitalul de nebuni si spui ca il bagi pe unul la "lock-up" de exemplu.

    "Lock-down" reperezinta de fapt o activitate, care se practica din cand in cand in inchisori, in timpul careia anumite libertati ale prizonierilor sunt ingradite din diverse motive (ca poate vine o inspectie, sau sa- descoperit contrabanad cu droguri si trebie investigata mai amanuntit, sau poate ca a foist un moment de agitatie in inchisoare si vor sa previna extinderea focarului, etc.), deci pt. un anumit timp, gardienii (de fapt directorii lor) decid sa ii bage pe toti in cusca, sa nu ii mai lase liberi la sala de mese sau la sala de gimnastica, astfel incat sa se poata calma cu totii si sa se poata desfasura in continuare toate activitatile de inchisoare propuse de ei.

    Eu nu stiu daca tu ai avut in vedere aceasta diferenat de termeni cand ai facut poza, cand i-ai dat titlul asta, sau/si cand ai decis sa o postezi, si chiar as fi curios sa aflu daca da sau nu.

    Mie poza imi palce (ac deobicei cam 85 % din pozele tale), mie poza de fapt imi trezeste sentimente bune de safety/siguranta/sikkerhet/security, cu toate conotatiile bune ale acestui cuvant, chiar si ala cu amintiri potential mai neplacute pentru de unii din noi (asu parintii/rudele noastre), ala de Siguranta Statului.

    Ca de fapt, e importanta si asta in fond, sa ai servicii cat mai competente si profesionale si profesioniste ca sa iti aperi societatea civila de pericole potentiale venite din partea unor aberanti criminali.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flagell

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flagellation

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sjambok

    http://en.wikipedia.org/wiki/Impact_play

    http://en.wikipedia.org/wiki/Corporal_punishment

    ReplyDelete
  13. P.S. Nu stiu de ce, poate pt. ca incepe tot cu litera F, m-am gandit eu si la un alt cuvant in legatura cu toate aceste comentarii (si ala de sub tigancusa necajita si asta de aici) care ar reprezenta un alt fel de post pt. care as putea eu sa fiu un bun candidat (in afara de cele mentionate deja sub poza tigancusei):

    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fluffer , care il reprezinta pe cel care face una din aceste activitati, in mod cat mai profesional si profesionist posibil:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fluffing

    Iar litera F mie imi aduce aminte de "floare", deci eu vreau doar sa intind o flaore fata de mamicile care au putut citi aceste posturi ale mele (si de sub tigancusa si asat de aici despre divese activitati legate de diversi criminali), ac sa nu se supere chiar asa de tare fata de mine ca le cam zic cam pe sleau si sa nu ma faca cumva "agent provocator", ca nu sunt, chiar ca nu sunt, eu chiar eram sincer (ba chiar si in legatura cu posturile la care fantazez eu sa aspir sunt sincer, desi, bineinteles, in legatura cu posturile, chiar ca sunt doar simple fantezii, dar in legatura cu ce am scris depre seriozitatea problemei abuzului fata de copii, chiar ca eram si serios si dezamagit in acelasi timp fata de activitatile politicienilor si ale mass-mediei fata de aceasta problema cu adevarat importanta pt. noi toti ca oamneni, inclusiv romanii.)

    Pt. toate mamicile si taticii adulti (peste 18 ani), un cadou, ca sa se relaxeze impreuna si sa nu se supere pe mine:

    http://video.yahoo.com/watch/4613905/12338402

    Semnat,

    http://drruth.com/

    ReplyDelete
  14. @ drcraciun: termenul este mai mult decat bine folosit. Acel lacat ingradea accesul platitorlor de taxe intr-un spatiu al unui loc public.

    ReplyDelete

Atacul cu idei :