Sunday, November 17, 2013

Cat costa Fericirea cand este ieftina?

Omul este frumos atunci cand este fericit. Omul este curajos atunci cand este fericit. Omul se simte implinit atunci cand este fericit.

In ultima perioada am analizat oamenii cu care interactionez, direct sau indirect. Am privit mai atent pe langa mine si am cautat sa vad oameni frumosi, sa vad oameni curajosi. Cu o amaraciune greu de explicat am constatat ca sunt foarte rari.

As vrea sa fac un experiment si sa opresc pe strada un om care nu are curajul sa priveasca drept, care are umerii cazuti. Il las 2-3 secunde sa se dezmeticeasca si sa iasa din gandurile pe care le duce cu greu si am sa il intreb care a fost cea mai frumoasa intamplare din viata sa.

O sa par nebun si probabil ca voi primi raspunsuri de genul "lasa-ma domnule in linistea mea", dar eu stiu ca din clipa in care nu va mai interactiona cu mine se va gandi la un lucru frumos din viata sa. Va avea curajul sa priveasca drept si sa isi ridice umerii.

Un termen uitat de unii si furat de altii, fericirea ne va scoate, cu sau fara voia noastra, din clipa de necunoastere. 

Vrei putina fericire? Iesi in parc si alearga sau asculta muzica naturii sau priveste oamenii cum zambesc sau cum se tin in brate, mergi pe bicicleta, inchide calculatorul si priveste pe fereastra, pana si frunzele scuturate de vant iti vor aduce putina liniste... 

Cat costa fericirea cand este ieftina? Multi ar spune : "mult timp", "mult efort". Fiecare dintre noi meritam sa avem parte de timpul nostru pe care sa il masuram in zambete. Asa ca acel "mult timp" este al nostru, il pastram si ni-l facem cadou in fiecare zi.

Eu unul am reusit sa imi pastrez o parte din timp pentru mine, mergand cu bicicleta. 10km, 50km, 100km, sau 250km pe zi. Am mers la concursuri sau am pedalat alaturi de oamnei pe care nu ii mai vazusem in viata mea. 

Voi ce faceti pentru a fi mai fericiti, pentru a va oferi un zambet in fiecare zi? Daca nu ai un raspuns rapid e timpul sa te gandesti si la tine, sa faci ceva sa fii fericit. Nu uita, dac tu esti fericit, poti face si pe altii sa zambeasca, sa ridice privirea, sa isi indrepte umerii si sa isi dea seama ca fericirea este ieftina.

As vrea sa vad pe bloguri postari in care fiecare sa spuna un moment frumos din viata sa, sa il impartaseasca si cu ceilalti.




2 comments:

  1. Eu am fost fericit chiar ieri pt ca m-am tuns oarecum castron si mergeam asa pe strada si imi inchipuiam ca sunt in Evul Mediu. Dar am fost fericit si contempland si alte chestii sau pe altii,nu numai pe mine insumi, de ex si ieri am vazut cateva mame simpatice cu carucioare cu bebelusi simpatici imbracati in cosmonaut.Plus mi-am cumparat si o carte de Stephen King si am refuzat sa cumpar una de Dan Brown. Sunt in general atat de fericit zileleastea incat mereu aman sa fac ordine in hartii si facturi, ca eu ca sa mapun pe treaba trebuie sa masimt oarecum anios si nefericit, altfel pemine starea de fericire maface sa imi pierd motivatia de a depune un efort cat de cat constructiv si utilla ceva anume. Zau, cine stie, poate unii din acei oameni cu umerii asa oarecum aparent apasati de griji a caror tinuta te-a deranjat pe tine pe strada, poate incercau sa isi planifice cine stie ce actiuni de renovare, sau de vanzari-achizitii, sau de noi initiative de business, sau chiar posibil si larg social filantropice complicate,si tu ai de gand sa ii intrerupi din acel efort care le apasa umerii si ii face sa para oarecum ingandurati, cu fruntea ridata de concentrare...zi drept, tu vrei sa fim cu totii deja in vacanta !

    ReplyDelete
  2. Eu sunt fericit cand reusesc sa-i fac fericiti pe cei din jurul meu.

    ReplyDelete

Atacul cu idei :